Wednesday, December 9, 2009

Year End Holiday 2009

Tinggal lebih kurang 2 minggu lagi tahun 2009 akan melabuhkan tirainya.Pelbagai kenangan suka dan suka sepanjang tahun ini ku lalui.Syukur...ku masih dberi kesempatan olehNya untuk merasa segala nikmat kurniaanNYA yg tidak terkira.
Sebagai penutup "cuti-cuti Malaysiaku" tahun ini, alhamdulillah pada 4-7 Dis yg lalu(minggu ke 3 cuti),perancangan percutian kami selamat dilaksanakan d negeri bawah bayu.Percutian kali ini lebih menyeronokkan coz kami x ber 2,tp ber 5, termasuk 2 org kawanku yg jg suami isteri(Aina&Nasir) serta ank lelaki mereka(Irfan) berusia 1thn lbh. Suamiku,Nasir&Aina dah pernah ke Sabah,tambahan pula Aina pernah menetap&berkhidmat selama 1thn stgh d sna so sedikit sebanyak pengalaman dan pengetahuan mereka memudahkan lg percutian kami.Cuma.. sy dan Irfan yg x pernah sampai.
Kami berangkat pd 4 dis 09(jum),jam 6.20 ptg tp flightnya delay plak
(sokmo cmtu airasia).Ini bkn 1st time fly,dl ms PJJ sy selalu fly dtg jumpa suami,tp inilah 1st time fly bersama suami,duduk sebelah suami.Pernah jg fly bersama suami tp akibat x tempah seat so berjauhan la kmi even 1 flight hehe. Kami tiba d Terminal 2,Kota Kinabalu jam 9.00 mlm dan sudah ada saudara Nasir yg menanti dan menyambut kami(aka Mak Ndak& her son).Seusai bersapa&bersalaman,kami diberi sebuah kenari untuk kegunaan sepanjang percutian.Thanks..Bermulalah edisi percutian kami....

4 DIS 2009 - Dinner @ food court Pantai Tanjung Aru
- Check in hotel @1 Borneo
5 DIS 2009 After breakfast plan nk pegi jln2 sebentar sekitar KK.

- Lunch@food court Central Point(Restoran Super Faezah)
- Pasar Kraftangan Kota Kinabalu aka Pasar Philipin
Seusai lunch, nk meneruskan perjalanan,malangnya ttba keta rosak,enjin x bole dhidupkan, so terbantut lah planning ke destinasi berikutnya.Sementara tggu sedara Nasir dtg dan bw keta pegi workshop,kami round2& window shopping dl kt CP&Pasar Philipin(jamu mata,minum air kelapa).Dh petang br keta ok.Perjalanan seterusnya ke:

- Masjid Bandaraya kot lupa dah nama..besar
- Observatory Tower aka Bukit Bendera(nampak 1 sabah)
- Pasar Malam Kg Air (brg2 sni lg murah dr Pasar Philipin)

6 DIS 2009 After breakfast plan nk pegi Kundasang,sblm tu m.ndak ada call bgtau jln runtuh.Tp dah on the way so teruskan jg perjalanan.Dh setengah perjalanan mmg ada tebing runtuh,kna drive slow sbb jln ditutup,jln sehala sj.Dlm ati Allah sj tahu..Doa mg selamat semuanya.Alhamdulillah selamat jg spi.

-Kinabalu Park...sejuk sgt(90km dr Kota Kinabalu)
Hujan mula turun renyai2 dgn awan mendung mcm nk hujan lebat, so kmi x berani amik risiko untuk teruskan perjalanan ke Kundasang.X spi jg hajat nk ke sana.I.allah myb next time kot hehe..Dlm perjalanan pulang ke K.K kmi singgah di

- Masjid Bandaraya Likas (mcm msjid terapung kt ganu)
- Pantai Tanjung Aru (minum ptg&amik angin d tepi pantai)
- Pasar Malam@Pasar Philipin(beli seafood& ikan bkr)

7 DIS 2009 Memandangkan hari ni hari terakhir d sabah dan edisi percutian akan tamat so kami sedayanya memanfaatkan sisa masa yg masih berbaki dgn sebaiknya. Setelah check out dr hotel kami menuju ke

- Muzium Tamadun Islam Sabah
-Monsopiad Cultural Village(Monsopiad:pahlawan Kadazan)
Kt sini byk tmpat mnrik& aktiviti yg best spt titi gantung,berakit,melastik,menyumpit dan aktiviti kebudayaan.

Dah penat berjalan dan enjoy dgn aktiviti d sana,then kami pegi lunch kt restoran apa ntah namanya.Ok jg masakannya.
Lepas lunch kami menuju ke rumah m.ndak utk menziarahinya,tumpang solat,lepak2 dan mnm ptg.Rasa x puas lg bercuti d sni,banyak lagi tempat menarik x sempat nk pegi tp apakan daya masa dan keadaan tidak mengizinkan kami untuk terus d sni.I.allah ada rezeki kembali lg kami..Terima kasih pada m.ndak&a.chaq sefamily ats segala bantuan dan pertolongan kalian.Mg Allah sj dapat membalasnya.6.30 ptg kami menuju ke airpot.Flight kul 8.10 mlm.
Alhamdulillah selamat spi d LCCT pkl 11mlm.Fuh.. penat sungguh bercuti,jadual padat setiap hari.Esoknya suamiku& Nasir kerja,sian mereka x sempat rehat2.Mujur la sy&Aina cuti so dapat qadho rehat seharian hehe.Apapun mmg happy sgt dgn Year End Holiday 2009 ni.